• JORNADA DE VOCACIONES NATIVAS 2024


    Hágase tu voluntad. Todos discípulos, todos misioneros
  • ENCUENTRO DE JÓVENES 2024


    ¡Apúntate!
  • MEMORIA DE ACTIVIDADES


    Mira todo lo que hicimos en 2022
  • MEDITACIÓN DIARIA


    ¡Reza con nosotros por las misiones!
  • SUPERGESTO


    La revista para jóvenes, ahora en formato 100% digital

14 d’octubre del 2022

SEBATIAN MUNDACKAL Missioner Claretià

 

Presentació

Sóc Sebastián Mundackal, missioner claretià originari de l'Índia. Vaig rebre la meva primera professió religiosa l'any 2011 i vaig rebre l'Ordenació Sacerdotal l'any 2016. Sóc membre del CESC (Centre d'Espiritualitat Claretiana), Vic des del 2017. 

 

 Com descobriu la seva vocació de Pare Claretià

La vocació no és una cosa que em dono a mi mateix, sinó que és un do i una gràcia de Déu. Perquè és Déu qui ens crida. És la meva convicció que la meva vocació és la meva responsabilitat de servir Déu i l'Església. Vaig tenir el desig de ser sacerdot des de la meva mainada. Com que l'església parroquial era a prop de casa nostra familiar, solia participar amb freqüència a la Santa Missa diària amb la meva àvia. Això em va fer a poc a poc col·laborar molt bé en les activitats parroquials, especialment en l'associació de escolanet Vaig reconèixer el paper que va tenir la meva església parroquial en el descobriment de la meva vocació. Després d'acabar la meva escola secundària, vaig participar en un campament.

Com ha estat la teva vida en missió claretiana

  Vinc d'un origen indi de claretians on Déu ens va ajudar a treballar pels marginats, abandonats i més necessitats de la nostra societat per al seu desenvolupament integral. Crec que l'Església a l'Índia té una missió especial. Com els missioners espanyols que van missioner a tot el món, els indis participem ara de la missió universal treballant arreu del món. Tots sabeu que els missioners són enviats com Jesús va enviar als seus deixebles. Tinc una experiència molt limitada per compartir amb vostès, ja que vaig ser enviat a Vic després d'un any d'apostolat actiu a l'Índia. M'agradaria compartir una experiència interessant que vaig tenir en la missió. Immediatament després de la meva ordenació diaconal el 2015, vaig enviar a la diòcesi de Gorakhpur, una diòcesi amb una població minoritàriament cristians per viure una experiència missionera allà, tot i que els claretians no tenien una missió allà. En aquest lloc, es on vaig desenvlupar  el treball missioner ...

 

Sabem que els claretians fan experiències missioneres amb els joves explicar una mica i on dirigir-se si hi ha algun jove interessat

A nivell de Govern General tenim una prefectura que es dedica exclusivament a la pastoral juvenil i vocacional, que col·labora i coordina les diferents províncies en aquesta tasca. Organitzen diferents programes i activitats les quals els joves poden unir-se i enriquir la seva fe i vocació. Per connectar el jovent claretiana de tot el món en una plataforma internacional, es va inaugurar un projecte a Vic el 24 d'octubre de 2021, el dia del P Claret, i es diu 'Claret Way'. És una plataforma perquè els joves majors de 18 anys es reuneixin i segueixin Jesús a l'estil del P. Claret. Cada província té un equip per coordinar-los com a animadors, per donar-los una formació claretiana i fer-los partícips del somni de Déu. Si em pregunten com acostar-nos, jo diria que l'interessat es pot acostar a qualsevol comunitat local per expressar la seva curiositat

 

 

...

Ara que el diumenge 23 octubre és la jornada Mundial del Domund, com veus la missió avui

Crec que el dia del Domund té dues dimensions, ja que és un dia de missió internacional per ajudar les missions necessitades i orar pels missioners. Jo crec que avui la missió i els missioners no estan caducats, sobretot són molt rellevants en tant que hi ha moltes societats i persones arreu del món necessitades d'una ajuda en diversos aspectes. El Domund és un gest de la universalitat de l' església i del seu caràcter abastador que no discrimina amb límits racials, econòmics, religiosos i lingüístics. Per contra, els ajuda a viure amb la dignitat dels fills de Déu. I la vida d'un missioner no és una cosa que vagi en automàtic, complint simplement amb les responsabilitats ordinàries d'un religiós o d'un sacerdot. Encara més, és una vida on hi ha espai per pensar creativament i treballar amb eficàcia, mostrant l'amor de Déu a tots aquells amb qui ens trobem. Així, tots som missioners que compartim aquesta responsabilitat directa o d'expressió.

0 comentaris :

Publica un comentari a l'entrada

Et demanem que siguis respectuós amb aquest bloc que estar dedicat a missions